Thursday, July 30, 2009

jujurnya

jujurnya
kita tak byk menghabiskan masa dgn org2 yg kita syg, atau yg sygkan kita
kerja bertimbun
nak jaga hati buah hati lagi
ada function sana
ada meeting sini
harga minyak naik
mahal lah tiket bus
mana ada cuti, ekonomi gawat

dan mcm2 lagi alasan yg dah byk kali pakai, yg tak pernah ada expired

kdg2 tersenyum sendiri
masa 24 jam ni, betul ke Tuhan bagi ni? macam xcukup jer
astagfirullah
mungkin dlm byk2 masa yg aku spent untuk org yg aku syg dan syg aku
ALLAH adalah yg paling aku peruntukkan masa bersama, mmg cukup2 makan jer
kalau weekly assesment cucms, mcm dpt markah , 50, 51 dan kdg2 yg insaf day, mungkin 65

malunya.
Tuhan yg bagi aku makan, bg aku pki, bg aku kenyang, bg aku sehat, bg aku hidup..
aku hanya peruntukkan masa sehari dgn DIA juz round tolak tambah 15 minit satu hari..
itu pon kdg2 aku 'escape' jumpa dia.
malas, lupa,lambat. bla,bla,bla.
bagi alasan.
sng jer.

tak apa lah, kalau kau rasa perlu tgk kat kualiti. bukan kuantiti.
Tuhan bukannya nak sgt pon kau sembah Dia.
Dia tak perlukan kau pon. Dia Maha Hebat. Berdiri dengan sendiriNya.
Kau tuh yg perlukan Dia.

kalau sedar tak apa lah kn.
aku ingatkan diri aku jer.
ingatkan kau sama.
bila aku lupa, kau ingatkan lah aku.
mmg lah kubur lain2.
tapi kita kan nk msk syurga sama2.
nak tak?

nama pun manusia. tak sempurna. siapa yg sempurna? Tuhan jer.
mana mampu, luangkan lah..
takkan bila org yg kita syg dah meninggal, baru nak nangis menyesal.
org yg syg kita, bila kita tak ada nanti, takkan tak nak tinggalkan mereka dgn cerita yg baik2 dari kita?

renung2 kan.
selamat ber reflection...

(:

No comments: