Saturday, July 18, 2009

berulang-ulang


Rasulullah s.a.w. pernah bersabda dalam sebuah hadith. Maksudnya:

Diriwayatkan daripada Saidina Umar bin al-Khattab r.a. katanya :

Rasulullah s.a.w. bersabda:


“Sesungguhnya setiap amalan itu bergantung keapda niat.
Sesungguhnya setiap orang itu akan mendapat sesuatu mengikut niatnya.
Sesiapa yang berhijrah kerana Allah dan RasulNya, maka hijrahnya itu kerana Allah dan RasulNya.
Sesiapa yang berhijrah untuk mendapatkan dunia dia akan mendapatkannya atau kerana seseorang perempuan yang ingin dikahwininya maka hijrahnya itu mengikut apa yang diniatkannya.”

(Riwayat al-Bukhari dan Muslim)


aku insaf saat ini.

ketika ini.

selepas banyaknya waktu aku niatkan

aku lakukan demi membunuh kebosanan hidup di rumah

ketika bercuti panjang selepas peperiksaan akhir tahun dua

mmg itu sahaja niat ku

agar TIDAK BOSAN di rumah

yg hanya menghadap facebook, blog dan bersosial apa entah lagi

yang biasa sudah kebanyakan kita tak perlu di interduce lagi


aku insaf.

bukankah lebih baik amat jika aku niat kerana keredhaan ALLAH?

bukankah lebih bagus sekali andai aku niatkan agar kecintaan aku pada Rab menggunung bertambah-tambah...


insaf.

insaf.

insaf.


tulus mulus tgn ku menules;

No comments: