Monday, July 13, 2009

mengetuk kepala dengan jenama indonesia again




setelah banyaknya iklan-iklan silih berganti..

aku menunggu dan tertunggu-tunggu..

terik bahangnya sinaran panahan buatkan fikiran ku melayang sesaat

mcm mana lah padang masyhar nanti

saat mentari dekat amat..tuhan..

dan wajah-wajah indah bermain dlm fikiran ku

bak wayang-wayang lama dulu-dulu

dan aku tersenyum sendiri

kata seorang sahabat percuma saja berkhayal

benar


tapi pantas aku matikan igauan sejenak ku

kerna siaran sudah kembali

ya, iklan sudah habis rupanya

lalu firasat ku berbisik

mungkin iklan-iklan ini ada kerna mahu uji setianya kau pada siaran

mungkin firasat ku kuat mahu mengatakan yang sebenarnya

mereka yg bermain-main dalam ruang otak kepala ku

adalah iklan semata-mata

dalam hati tak sedar

siaran sedang berlangsung

watak-watak tetap
sudah lama bercekerama


setia kah aku?
buta kah aku?

mana satu, firasat..
bila masa iklan, bila masa siaran kembali?




mungkin barang kali perlu biarkan irama dan lagu bersatu utk memberikan petanda.. sekelumit pun aku hargai.. tetap hargai...
Marcell – Firasat
Firasat - Marcell*courtesy of LirikLaguIndonesia.net

kemarin kulihat awan membentuk wajahmu
desah angin meniupkan namamu
tubuhku terpaku
semalam bulan sabit melengkungkan senyummu
tabur bintang serupa kilau auramu
aku pun sadari, ku segera berlari
reff:


cepat pulang cepat kembali, jangan pergi lagi


firasatku ingin kau tuk cepat pulang cepat kembali, jangan pergi lagi
alirnya
bagai sungai yang mendamba samudera
ku tahu pasti kemanakan ku bermuara
semoga ada waktu, sayangku
ku percaya alam pun berbahasa
ada makna di balik semua pertanda
firasat ini rasa rindukah
atau kah hanya bayangaku tak peduli, ku terus berlari
repeat reff
dan lihatlah sayang hujan terus membasahi seolah turun air mata




oh,no.aku rasa the urge.
tapi sebenarnya leading to apa?


buntu.. ergh. biar lah.. hanya tuhan yang tahu.
emosi ku sungguh tak stabil.




sungguh..

No comments: