Friday, July 17, 2009

dan sebenarnya.



ilham dari buku aliah musa..

lihat lah aku.
tembus tembus.
ke dalam dasar mata dan hati ku.
jgn terpedaya dgn aku yang seperti tak mengerti.
renung aku dlm-dlm.
diam-diam.
dan itu saja bisa buat aku terlanjur senyum
tanpa aku sendiri sedari..

selembut bayu sempoi berbahasa
aku mahu kau berbicara juga
seperti itu
agar resah ku hilang.

dan diri kembali tenang..setenang air di kali
mengalir.

sungguh wajahmu
seakan menerangkan gelap
kamar-kamar kecil kalbu ku
setiap saat aku berdoa
agar aku ini
berbaloi...
berbaloi untuk berjanji
sehidup semati
di bawah redhaNya...
bersama cintaku kamu..
yg diciptakan Tuhan untukku.


(sajak ini akan dibaca di majlis persandingan makcik saya yg terakhir solo..)

(:
tulus mulus tgn ku menules;

5 comments:

Arif Dzulkifli said...

perh,3 post 1 hari..sgt mantap+rajin..kagum2..haha

shash said...

ilham datang..
tak leh paksa tahan lah kan..
haha;)
jujurnya baru perasan gak..
sah, xde keje yg amat!
hahaha..
=)

ALIAH said...

terharu hehe ader name gua!!! best2 sajak tue~

shash said...

haha. gegaye kau ilhamku lah, bro.. haha;)

shash said...

haha. gegaye kau ilhamku lah, bro.. haha;)