Thursday, June 24, 2010

Maaf.




bertemu Raja sekalian Alam

rumahku syurgaku?





imagine! i wonder if u can....

compare this to your nice tables and chairs


beratur untuk sesuap nasi. kita?


nyawa di paruhnya

imagine sakaratul maut! mahukah kita diperdaya dengan air yang dibawa syaitan?


and we still eat like a p**?


heaven on earth?




kayuhan kehidupan


sometimes how we see a problem is a problem itself.

SUJUD


Menanti sebelum abadi



so, define impossible, again..can you?

LEAP!


aL-fAtihah buat si syahid Faris Audah


maafkan aku ya Tuhan
aku meminta yang bukan-bukan lagi
tak boleh kah aku merasa cukup dengan apa yang aku ada?
bersyukur dengan apa yang Allah beri
bersyukur dengan kaki yang aku ada
berbanding menangis dengan tiadanya kasut baru
meski langit mendung dan matahari berlalu
aku tetap perlukan hujan buat menyuburkan jiwa tandus ku
dan semoga kebergantunganku hanya pada Tuhanku
agar aku berjumpa pelangi dengan izinMu

biar lah ya Rab
biarlah dunia mereka itu
jangan beri aku keinginan seperti mereka
aku sudah rasa cukup ya Allah
ini sudah cukup membahagiakan di mata ku
mungkin bukan sempurna di mata mu
namun aku tak perlu kan permisi mu untuk yakin makna bahagia
kerna yakinku hanya pada redha Allah

gelak ketawa nangis mu
sudah berbeza dari ketawa dan nangis ku
meski ada kala aku dambakan kehebatanmu
namun aku cepat sedar
ini semua sementara, sebelum abadi.

dan alangkah baiknya jika aku sekuat Nusaibah sementara menunggu abadi?

kuatkanlah hambamu Ya Allah.
dalam menempuh jalanMu yang panjang ini.

:shashu:

No comments: