Friday, June 25, 2010

Tak Patut...


mana superhero kau?








melihat hari-hariku yang sedih pada apa yang aku tiada
menyelinap rasa dosa..
kerna aku seolah-olah menafikan
dengan banyaknya yang aku sudah ada


orang lain tiada ayah,tiada ibu
aku ada, aku kenal, dan mereka sayang padaku


orang lain tiada makanan bersepah berlambak
aku boleh mati kekenyangan


orang lain naik bus naik motor jalan kaki, bimbang hujan dipanah terik
aku ada MyVi

orang lain tiada duit nak ke sekolah , sekolah ku hebat, cukup serba serbi kemudahan..


orang lain sakit itu ini terlantar beribu-ribu di hospital, aku sihat Alhamdulilah


orang lain dah disoal dengan mungkar dan nakir,aku masih sedar kerdilnya aku di bumi Allah

orang lain hilang maruah
aku masih pelihara, insyaAllah

orang lain jadi mangsa Ah Long, haruan makan anak, dan berhadapan dengan ujian si syaitan bertopeng manusia... aku tidak, masih belum... jauhkanlah Ya Allah...

orang lain sudah tersimpang jauh, buang tudung, berbaju telanjang
aku tak hendak itu semua! terima kasih~

dan banyak lagi yang orang tiada
yang aku ada
senangnya ku ngomel rasa perit

Malunya aku depan Allah
dah diberi macam-macam dan tak diberi macam-macam...
tapi tetap complaint!

tak patut, tak patut!

:shashu:

No comments: