Saturday, October 1, 2011

belum merdeka



berilah aku yg hina ini ruang dan peluang untuk membayar kembali masa-masa yang aku sia-siakan untuk yg selainMu, ya Allah...

seolah-olah seumpama empangan yg pecah, terhambur segala isi-isinya mengalir tanpa arah, tanpa tujuan..


ya Tuhan, aku mahu kembali kepadaMu, jalan yang lurus, yang Kau redhai...


buanglah aku yang itu, Ya Allah. hapuskanlah Ya Rabb, sisi-sisi diri ini yang jahil, yang daif, yang sombong, yang riya', yang berdaki, yang jijik... campaklah semuanya jauh-jauh, paling jauh yang boleh, ya Allah...



buanglah aku yang itu kerna aku mahu menjadi yang ini...


aku yang Quran di hati, Rasullullah di kalbu, yang ber ilah kan Allah dan bukan nafsu, yang segala gerak geri ku dipandu Tuhan semesta seluruh alam, aku yang lebih senang untuk bersusah di dunia drp di akhirat...


aku tak rela terpenjara di dunia ini.. dunia ini lebih banyak lagi racun dari penawar, lebih banyak sedih dari gembira, lebih 'neraka' dari neraka..biarlah aku merana di dunia ini andai tukarannya ialah kebahagiaan di akhirat. di hari matahari terik hanya panjang sejengkal.


ayuh saudara seagamaku,

perjuangan kita menegakkan agama Allah belum tamat...



tapi baru bermula!

No comments: