Thursday, July 22, 2010

persimpangan


its always easy and a pleasure, to write about someone you love.... Prof Hatta.

zahirnya sama saja seperti mereka
Ada telinga, mata dan serba cukup anggota
namun masih ada yang janggal di mata
seolah-olah tak pernah ku bersua
seorang hambaNya yang begitu mempesona,
zahir dan batinnya.

Ah, apa kah ini, Tuhan?

Diakah yang kau ciptakan di lintasan takdirku?
perlukah aku genggam yang terzahir ini,
di kala sepertiga malam dalam doaku?
Tapi, siapalah aku di matanya?
Aku hanyalah aku...
Yang penuh keinginan setinggi gunung, penuh kemahuan seluas lautan.
Bisa saja terbabas dari apa yang menjadi jangkauan.
atau barangkali sudah ada yang terisi di takhtanya
Ah, sejujurnya, ada saja yang lebih layak, Ya Allah.
Aku terima, namun tetap cemburu.
Cemburunya aku dengan semua yang memiliki si dia......
yang berzikir memuji Tuhan dalam semua keadaan dan ketika.
Firman Allah:
( فا ذكروا الله قيما وقعودا وعلى جنوبكم (سورة النساء : 103)
Maksudnya: "Maka hendaklah kamu menyebut dan mengingati Allah semasa' kamu berdiri dan duduk dan semasa kamu berbaring"(Surah An-Nisa': 103)
.shashu.
Dia lagi, masih...
Cyberjaya, EBM.
21072010.

No comments: