Sunday, April 26, 2009

Tanya pada Tuhan

•Selalu aku bertanya dan terlupa apa yg perlu utk ditanya sebenarnya..
•Adakah aku bertanya kerna aku mahu bertanya atau sekadar tertanya2 apa yg akan dibalas oleh yang ditanya…
•Aku bertanya lagi, kuatkah keinginan ini utk bertanya kepada tuhan, dalam doaku.. Tentang rasa tanda tanya dalam hati perihal sesorg yang pedih sekali utk dimengerti.
•Masihkah ada ruang utk setiap pertanyaan ini utk dijwb oleh Tuhan atau aku yg buat2 tak nampak jawapan yg dicampak pada setiap soalan demi soalanku..
•Tuhan, aku kepingin sekali.. Utk menatap setiap balasanMu terhadap lintasan hatiku..
•Namun acap kali aku takut.. Adakah jawapanMu sama dengan keinginanku? Dengan kemahuanku?
•Mengapa aku bertanya kalau aku takut mendengar jawapannya?
•Aku bertanya dengan harapan kau membalas persis apa yg dibisik hati ini, Tuhan..
•Layak kah aku?
•Layak kah dlm ribuan yg tertanya2, adakah aku jawapannya?

•ya, aku tau..Tak selalunya yg kita mahu itu kita dapat..
• kerna yg terbaik utk kita tak semestinya bagi Tuhan itu begitu..
•Kita bisa memilih, tapi yang terpilih itu atas izin tuhan juga..
•Bukan?

No comments: