Tuesday, April 21, 2009

attribute to Rasulullah..


seringkali ku cuba membunuh amarah itu..
entah dari mana datang bertubi2..

kalau baik, datangnya dari sana.
jika tidak, asalnya dari sana juga.

kerinduan itu menerjah kembali. tiba2.
semakin lama semakin sesak.
tapi,
aku masih jauh. jauh dari dia yang Kau paling sayangi.
terkial2 berlari, terjatuh lalu tertiarap.

targis.hina..

masih jauhnya aku dari mengikuti jejak2 perjuanganmu.
amat jauh dari huluran tangan seorg yg mulia

cahaya..
aku dambakan semuanya.
menyelubungi di sana kah barangkali?

menangis aku sendiri. lalu
aku mohon rindumu itu ada padaku.
moga mentari sejengkal bisa kau bantu hindar..

setidak2nya, aku mahu, tuhan..
aku mahu agar diberi kesempatan..

menyebut namaMu dan namanya di hembusan nafas terakhir ku.


ameen ya rab bal alamin..

p/s: zue, cayo'! =) kamu yg terbaik.. buat yg terbaik!
SAHABAT SEMUA, JEMPUT DTG ESOK, 22HB, 8MALAM, KE SMBUTAN MAULIDUR RASUL PERINGKAT CUCMS.. PERFORMANCE BY STUDENTS N PROF..

No comments: