Wednesday, July 6, 2011

titik

macam pelakon tak reti berlakon
macam tu lah yg aku rasa
medical student yg tak boleh blah
bakal tabib yg penakut
dan hari ini adalah salah satu dari hari-harinya
utk menggambarkan rasa kebodohan yang aku buat-buat telan mcm sedap
terdampar telantar
jauh makin jauh
mengharap yang bukan-bukan
melihat hina semua
walhal yg lebih hina ialah 4 jari yg menunding balik
aku serius mahukan pemberontakkan seperti YingLuck, Tehran dan Su Kyi

perang kali ini aku kalah kerna aku mengalah
aku biarkan impian aku berehat
biar dan biar dan biar
hingga terbiar
busuk dan bernanah
hati yang kacau bilau huru hara dan tak tenteram akibat tak bersemadi dgn fitrah
apa lagi yang kau mahukan dari dunia
banyaknya mahu dan kurangnya memberi

ku tabik pada manusia2 yg lupa pada erti penat
pada manusia biasa yg tak menjadikan obstacle kehidupan sebgai nokhtah pada usaha kental seorang hamba yang wajar sewajarnya work damn hard kerna hasilnya adalah hak Allah
buat apa bimbang?berusahalah, segigihnya.
sudah lama kau tidur lena mcm mati
hingga hidup pun tak sedar, bernafas mcm terpaksa
apa lagi yg tak kena ....
apa lagi yg nk ditunggu?
masa hibernasi sepatutnya sudah tamat long long time ago

titik.

1 comment:

hamiedah a.k.a mie03vca said...

ashu... u voice out what have been played on my mind...