Tuesday, December 7, 2010

lelap

kdg-kdg jadi serba salah pula.
ah, rasa nk belah diri ini, jadi macam cerita naruto, bisa dipecah-pecah menjadi ramai.
namun hakikatnya aku tetap satu.
aku tetap lemah.
ke mana aku pergi, jika tiada rahmatNya, aku kira aku sama tunggul dgn si kayu,
ada hati menahan angin, namun akar tumpul.
aku menangis minta dipapah keluar
minta dipenjara
apalah erti kebebasan ini andai kelak ia akan menghancurkan aku menjadi debu-debu
yang berterbangan
aku lelap dalam jaga
aku buta dalam celik
aku lah manusia seperti mereka dan mereka
akulah hirisan-hirisan anak muda
yang hanya mahu tahu apa yang aku suka
dan rasa jengkel dengan rumit dunia berputar
sujudnya alam ini kepada Ya Rab
hanyalah manifestasi seorang hamba
yang patuhnya bukan kerna melambung takut
namun kerna kasih dan hormat
kerna sayang dan cinta

No comments: