Tuesday, May 13, 2008

iman tak dapat diwarisi

i had a very great time wif the usrah grup yesterday..
hearing round up reminding is very refreshing..
nway, i forgot to bring along notepad so wat i managed to like remember were zati saying about rububiyah and uluhiyah.. rububiyah means allah sebagai penguasa..
uluhiyah is like doing everything for him..
kdg2 kita lupa yg ALLAH nie syg sgt kat kita.
kdg2 kita lupa yg kita lupa nak buktikan yg kita kasih pada ALLAH.
ALLAH sikit pon tak perlukan kita tapi kita yg perlukan ALLAH tapi kita lupa pulak pada ALLAH. sesungguhnya kalo kita lupa ALLAH, ALLAH pon lupa pada kita.
nauzubillah, jauhkanlah.. dah la seharian kita hidup mmg byk buat dose then kalo ALLAH lupa kita, tak selamat kita dunia akhirat, tak berkat ilmu kita, kucar kacir hidup kita, tak tenteram jiwa kita..
tak payah pg jauh2, sekarang nie mmg dah akhir zaman..
semuanye berkibalatkan keagungan entertainment dan ternyata agenda para yahudi dan mereka yg menyampah dgn sinar ISLAM berjaya.. berjaya untuk mengaburi mata hati kita untuk terus jauh dari ALLAH dan terus hanyut dengan keindahan dunia yg sementara ini..
kita hidup tak lama, gunakanlah kesempatan yg ada ini untuk melakukan kebaikan sebanyak2nya.. bayangkan jika anda ada flight untuk ke suatu destinasi dan mungkin dalam penerbangan, kapal terbang terhempas... adakah bekalan anda sudah cukup untuk ke liang lahad, menikmati isi ruang sempit itu seorang diri? tepuk dada, tanya iman.. wasalam~

No comments: